«Биология және біз» атты сайыс сабағы
«Биология және біз»атты сайыс сабағымызға қош келдіңіздер.
Сайыс сабақтың мақсаты: оқушылардың биология пәніне қызығушылығын арттыру. Табиғатты қорғауға тәрбиелеу. Өз ойларын еркін де сауатты, нақты жеткізу қабілеттерін арттыру.
Біздің бүгінгі сайысымыз4-топтаң,V-кезеңнен тұрады.
І-топ «Табиғат» ІІ-топ «Тіршілік» III-топ «Жасушалар» IV –топ «Биосфера»
І-кезең «Бәйге»
ІІ-кезең «Ойлы болсаң – озып көр»
ІІІ-кезең «Ойлап тап»
ІV-кезең «Заттын иісін анықта»
V-кезең «Дәрігер»
Бұл кезеңде әр топқа сұрақ қойылады. Сұраққа топ бйынша жауап береді.
1.Алғаш жасушаны көрген ғалым (Роберт Гук)
2.Микроскоптың көзбен көруге арналған бөлігі (Окуляр)
3.Жасушаның көбеюіне қатысатын бөлігі (Ядро)
4.Ұрықтан дамитын тамыр (негізгі тамыр)
5.Микроскоптың жарық түсіретін бөлігі (Айна)
6.Жасуша ішіндегі сұйықтықты реттеп отыратын бөлігі (Вакуоль)
7.Өсімдіктің ұзарып өсуін қамтамасыз ететін ұлпа (Түзуші)
8.Негізгі тамыр өте жақсы жетілген тамыр жүйесі (Кіндік тамыр жүйесі)
9.Өркеннің бүршік, жапырақ өсетін жуандау бөлігі (Буын)
10.Саңырауқұлақты зерттейтін ғылым (Микология)
11. Ұша алмайтын құс (Пингвин)
12.Тері ауруларын зерттейтін ғылым (Дерматолог)
13. Заттың түсіңн ажырата алмайтын ауру (Дальтонизм)
14.Қан беруші адам (Донор)
15.Ересек адамда неше тіс болады (32)
16.Жүректі зерттейтін ғылым (Кардиология)
17.Ең үлкен құс (Страус)
18.Тісті емдейтін дәрігер (Стоматология)
19.Қаназдық ауруы (Анемия)
20.Қоян жылына неше рет балалайды (3-4)
21. Кенгуру неше метрге секіре алады (Он)
22.Бір жылда екі рет төлдейді (Ешкі)
23. Адамға ең жақын жүретін және бірге тұратын жануарлар (Ит, мысық)
24.Гүлдің көбеюге қатысатын бөлімдері (Аталық, аналық)
25.Бидайдың жемісі қалай аталады (Дәнек)
І кезең осымен аяқталды әділқазылар ұпайдарын санайды.
ІІ-кезең «Ойлы болсаң – озып көр»
Бұл кезеңде әр топқа жұмбақ жасырылады. Егер бір топ жауап бермесе, екінші топ жауап береді.
1.Дәмі де жоқ, түсі де жоқ,
Пайдаланбас кісі де жоқ. Су
Отқа жанбас, суға батпас. Мұз
2.Жерге қазық қақтым,
Басына айдар тақтым. Сәбіз
3.Қалың киім ұнатады,
Шешіндірсең, жылатады. Пияз
4.Әдемі түнде,
Мен жүрсем, жүреі бірге. Ай
5.Кішкентай ғана бойы бар,
Айналдырып киген тоы бар. Қой
6.Ерте тұрады,
Жар салады. Қораз
7.Іші жұмсақ, сырты қатты,
Еті қызыл, сүті тәтті. Қарбыз
8.Терісі бар, жүні жоқ,
Жүрегі бар, ізі жоқ.
Қанаты бар, ұшпайды,
Су астында қыстайды. Балық
9.Екі ағайынды, екеуі де бір үйде
Бірін-бірі көрмейді. Көз
10. Күннің нұрын сүйемін,
Күнге басымды иемін.
Моншағым жоқ мойнымда,
Үлкен қапақ киемін. (Күнбағыс)
ІІ кезең осымен аяқталды әділқазылар ұпайдарын санайды.
ІІІ-кезең «Ойлап тап»
Бұл кезеңде ойыншыларымыз жасырылған сөзді тауып, сол сөзді жазу керек.
1...... – сатып алған ауру (Ішімдік)
2.Арақ ішіп, .... шеккен,
Денсаулықтың түбіне жеткен (Темекі)
3. ... – улы зат (Есірткі)
4. ... – денсаулық кепілі (Тазалық)
5. бірінші байлық-..... (денсаулық)
ІІІ кезең осымен аяқталды әділқазылар ұпайдарын санайды.
IV-кезең «Заттың иісін анықта» Бұл кезеңде әр топтан бір оқушыдан ортаға шығып, көзін байлап иіс сезім арқылы, қандай жеміс-жидек екенін анықтау. IV- кезең осымен аяқталды әділқазылар ұпайдарын санайды.
V-кезең «дәрігер»
Бұл кезеңде әр топтан екі оқушы ортаға шығады. Екі оқушыға әр топтан белгілі бір саланың мамандығын немесе емдейтін дәрігерді атайсындар:
Жүрек ауруын емдейтін дәрігер,,,.............
Тіс емдейтін дәрігер-...............
Көз ауруын емдейтін дәрігер..................
Есту мушелердің ауруын емдейтін дәрігер-..........
V- кезең осымен аяқталды әділқазылар ұпайдарын санап қорытынды шығарады.
Құрметті оқушылар, ұстаздар ж/е қонақтарғы сайыс сабағымыз осымен аяқталды барлығыңызға көп рахмет! Қош сауболыңыздар!!!!!!!!!